UPC – czy w 2024 warto skorzystać z oferty Internetu, TV? Wasze opinie

Szybki internet światłowodowy, bogaty pakiet kanałów telewizyjnych, usługi VOD czy niedrogie i nielimitowane połączenia telefoniczne. Dzisiaj każdy poszukuje tego typu usług i oczywiście na rynku jest wielu operatorów multimedialnych, którzy mogą pochwalić się rozbudowaną ofertą. Jednym z nich jest UPC, istniejący na polskim rynku już od długiego czasu. Firma obecnie uznawana jest w Polsce za jednego z największych dostawców usług multimedialnych oraz telekomunikacyjnych.

Tytułem wstępu – krótko o marce

Marka UPC, a tak naprawdę UPC Polska w naszym kraju, jest tak naprawdę filią amerykańskiego przedsiębiorstwa Liberty Global. Filie spółki rozlokowane są w różnych krajach świata, ale niewątpliwie w Polsce marka osiągnęła bardzo duży sukces. Szacuje się, że w roku 2014, jako dostawca telewizji kablowej, firma miała blisko 1,5 miliona aktywnych abonentów, co oznacza prawie 32-procentowy udział w naszym rynku.

Firma pojawiła się w naszym kraju w roku 2000, bezpośrednio po przejęciu przez nią wszystkich udziałów nieistniejącej już Polskiej Telewizji Kablowej. Z biegiem czasu marka bardzo dynamicznie powiększała swój zasięg. Jednym z ważniejszych wydarzeń było kolejne przejęcie operatora, tym razem polskiej marki ASTER w 2011 roku. ASTER w czasach swojej  świetności była trzecim w naszym kraju, największym dostawcą telewizji kablowej oraz szybkiego internetu.

Niedawno UPC Polska miała w planach jeszcze jedno wielkie przejęcie. Miało ono dotyczyć wykupienia Multimedia Polska za kwotę około 3 miliardów złotych. Wstępna umowa wykupu została sporządzona już w roku 2016, ale w roku 2018 UPC wycofało się z tych planów. Głównym powodem były poważne zastrzeżenia UOKiK-u dotyczące samej transakcji.

Obecnie UPC Polska świadczy swoje usługi w wielu dużych i mniejszych miastach w naszym kraju. Marka może pochwalić się nie tylko nowoczesnymi technologiami i stale rosnącą bazą abonentów. To także zdobywca wielu nagród, w tym Gwiazdy Jakości Obsługi Klienta. Co warto podkreślić, ostatnią taką gwiazdkę firma zdobyła w roku 2019, dostając ją 3 rok z rzędu.

Aktualna oferta

Jak przystało na ogromnego dostawcę usług multimedialnych oraz telekomunikacyjnych, UPC ma bardzo rozbudowaną ofertę. To przede wszystkim dostęp do telewizji w cyfrowej jakości, szybki internet w wielu różnych pakietach oraz usługi telekomunikacyjne. Przyjrzymy się tym usługom nieco bliżej.

Telewizja

Podstawowa oferta dostępu do telewizji opiera się na dwóch głównych pakietach. Pierwszy z nich opiewa łącznie na 119 kanałów, z czego aż 84 są nadawane w jakości HD. Pakiet podwyższony to 163 kanały, z czego 114 jest w jakości HD. Klienci mogą zdecydować się na tańszą ofertę abonamentową przy umowie na 24 miesiące oraz na opcję nieco droższą, ale za to bez zobowiązania. Z abonamentu można zrezygnować w każdym momencie.

Do podstawowego abonamentu klienci mogą dokupować wiele usługi dodatkowych. Zalicza się do nich między innymi:

  • pakiet MEGA SPORT;
  • HBO HD + HBO GO;
  • pakiety kanałów dodatkowych, w tym FILMBOX, CINEMAX HD, CANAL+ w różnych konfiguracjach.

Internet

W przypadku usług dostępu do internetu firma skupia się dzisiaj w zasadzie wyłącznie na łączach światłowodowych. Sieć światłowodowa jest stale rozbudowywana i dlatego coraz więcej klientów w Polsce może się do niej podłączyć. Obecnie klienci znajdujący się w zasięgu światłowodu UPC mogą skorzystać z 3 podstawowych pakietów:

  • do 150 Mb/s;
  • do 300 Mb/s;
  • do 500 Mb/s.

W obu przypadkach można wybrać tańszą opcję abonamentu z kontraktem na 2 lata lub płacić wyższy abonament, ale bez zobowiązań kontraktowych.

Warto wspomnieć o tym, że UPC mocno inwestuje w rozbudowę sieci światłowodowej. Osoby zamieszkujące Warszawę mogą już dzisiaj podłączyć się do sieci o nowym standardzie. Oferuje ona prędkość aż 1 Gb/s, a więc 1000 Mb/s, dwukrotnie więcej, niż najszybsza do tej pory opcja w UPC. Firma zapowiada, że stopniowo będzie wprowadzała takie łącza także w innych miastach.

Warto wspomnieć również o tym, że w cenie każdej z powyższych opcji jest również bezpłatny pakiet telewizyjny. W ramach niego można bez dodatkowych opłat korzystać z 34 kanałów, w tym 23 w jakości HD.

W rankingu prowadzonym przez SpeedTest.pl, UPC zajmuje obecnie drugie miejsce pośród dostawców stacjonarnego internetu w Polsce. Średnia prędkość pobierania dla tej sieci oscyluje w granicach 100 Mb/s. Średnia prędkość wysyłania to nieco ponad 16 Mb/s, natomiast latencja znajduje się na poziomie 33 ms.

Telefon

Usługi telefoniczne w UPC są obecnie tak naprawdę dodatkową opcją dedykowaną dla tych, którzy zdecydują się na internet od tej firmy. Nie ma możliwości skorzystania z abonamentu telefonicznego osobno. Usługa jest sprzedawana w formie dodatkowego pakietu do internetu, zawsze płatnego 10 zł miesięcznie.

W pakiecie tym dostajemy naprawdę dużo. To przede wszystkim nielimitowane połączenia na telefony stacjonarne i komórkowe w obrębie Polski. Do tego darmowe są połączenia do numerów stacjonarnych w 41 krajach EU oraz reszty świata. Można również w ramach pakietu za darmo dzwonić na komórki w USA oraz w Kanadzie.

Oferta dla biznesu

Marka UPC ma również bardzo rozbudowaną ofertę dedykowaną firmom. Mamy tutaj standardowo różne pakiety dostępu do światłowodowego internetu czy do kanałów telewizyjnych w wielu różnych opcjach. Co ciekawe, dla klientów biznesowych, w przeciwieństwie do indywidualnych, przygotowana jest zupełnie osobna oferta usług telefonicznych.

Dla firm UPC ma oczywiście wiele usług dodatkowych, niezbędnych przede wszystkim przedsiębiorcom. Z wszystkimi tymi opcjami można zapoznać się bezpośrednio na stronie marki.

Ceny

Oferty dla biznesu często można negocjować, więc nie będziemy się na nich skupiać, prezentując Wam przykładowe cenniki. Zaprezentujemy kilka aktualnych ofert dedykowanych klientów indywidualnym.

W przypadku dostępu do internetu można zdecydować się między innymi na:

  • internet 300 Mb/s w cenie 49,99 zł miesięcznie z umową na 2 lata (69,99 zł miesięcznie przy umowie bezterminowej);
  • pakiet telewizji 119 kanałów z czego 84 w HD w cenie 69,99 zł miesięcznie z umową na 2 lata (opcja bez umowy to 79,99 zł miesięcznie);
  • zbiorczy pakiet telewizja + internet z łączem 300 Mb/s i pakietem 119 kanałów (84 HD) za 89,99 zł miesięcznie przy umowie na 2 lata.

To oczywiście tylko bardzo przykładowe oferty cenowe. Klienci mogą wybierać bowiem nie tylko usługi podstawowe, ale także wiele dodatkowych pakietów, konfigurując tak naprawdę abonament w pełni pod swoje potrzeby.

Awarie?

Firma UPC Polska nie bez powodu zbiera liczne nagrody za profesjonalną obsługę klienta. Marka chwalona jest bowiem nie tylko za jakość usług, ale także za niską ich awaryjność. Problemy z dostępem do internetu czy do kanałów telewizyjnych są niezwykłą rzadkością. Jeśli już się zdarzają, firma bardzo szybko na nie reaguje i usuwa usterki.

Krótkie FAQ sieci

Ile kosztuje i jak wykupić Internet w UPC?

W ramach wybranej opcji dostępu do internetu, klient otrzymuje już wszystkie niezbędne urządzenia, a więc przede wszystkim modem. Opłata za korzystanie z urządzenia wliczona jest już w kwotę abonamentu. Jedyna opłata dodatkowa pobierana jest jednorazowo podczas podłączenia. Instalacja sieci w domu użytkownika kosztuje bowiem 59 zł. Często można jednak skorzystać z promocji, płacąc za usługę symboliczną złotówkę.

Wybrany pakiet można zamówić drogą online, telefonicznie lub bezpośrednio w jednym z punktów obsługi klienta. Do podpisania umowy potrzebny będzie jedynie dokument tożsamości do wglądu.

Jaki pakiet będzie dla mnie najlepszy?

Wszystko zależy od indywidualnych potrzeb. Do typowego korzystania z internetu, a więc przede wszystkim do przeglądania stron czy korzystania z portali społecznościach, w zupełności wystarczy opcja najtańsza, a więc 150 Mb/s.

Osoby często korzystające z usług VOD, oglądające materiały filmowe na YouTube czy dużo grający w gry online, powinni postawić na pakiety z wyższą prędkością, minimum 300 Mb/s.

Opinie

Firma UPC nie bez powodu już 3 lata z rzędu dostaje prestiżową gwiazdkę za najwyższą jakość obsługi. Marka cieszy się naprawdę dobrą opinią w naszym kraju i, co ważne, stale rozbudowuje swoją infrastrukturę.

Dzięki temu dostępność usług jest coraz wyższa. Pozytywne opinie o firmie są bardzo powszechne w sieci. Klienci chwalą sobie nie tylko dobrą szybkość internetu, ale także jego stabilność. Większość osób nie ma także zastrzeżeń do samych pakietów telewizyjnych, jak i do dodatkowych usług oferowanych przez operatora.

Czy i gdzie kupić jedną z usług?

Aby kupić wybraną usługę, wystarczy skorzystać z formularza zamówienia na stronie internetowej bądź skontaktować się z punktem obsługi klienta. UPC musi oczywiście zawsze na początek zweryfikować, czy w danej lokalizacji jest możliwe podłączenie się do sieci firmy.

O tym, czy te usługi są właśnie dla Was, musicie już niestety zdecydować sami. Jeśli lubicie oglądać dużo telewizji albo potrzebujecie szybkiego internetu, warto porównać sobie ceny proponowane przez UPC z ofertami konkurencji. Bardzo możliwe, że to właśnie UPC w Waszej okolicy będzie po prostu najtańsze.

Click to rate this post!
[Total: 26 Average: 2.7]

UPC - opinie użytkowników:

  1. adek pisze:

    Ja mam internet od kilku miesiecy no i jak na razie jestem zadowolony. Tylko ze ja mialem wczesniej radiowke to troche inne mam porownanie;p A co sądziecie o TV UPC polecacie czy niekoniecznie?

  2. majka pisze:

    a obecnie jak jest z ich oferta??

  3. kulik pisze:

    co do ich neta nie mam zastrzezen, trochę ten dzial techniczny czasem olewa sprawę, ale awarii na szczęście nie ma często, cena do jakości łącza jak dla mnie w porządku

  4. kwiecien pisze:

    wszystko wporzo, necik ładnie lata, wszystko się szybko sciaga, już rok z nimi jestem to jedna awaria była i szybko ją usunęli

  5. ziola pisze:

    Mało kompetentna obsługa klienta niestety, a przynajmniej ja na taką trafiam ciągle…poziom usług jednak jest ok, adekwatny do ceny

  6. user pisze:

    najbardziej się oplaca zakupić u nich pełny pakiet, w zasadzie jestem zadowolony, czasem z netem problemy, ale to drobne, szybko reagują

  7. kubik pisze:

    swpodziewalem się w zasadzie szybszego łącza, nie jest oczywiście tragicznie i mysle ze mogę polecić dlatego ze bardzo stabilny net, 1.5 roku korzystania i 0 awarii.

  8. Wiola N. pisze:

    Od piątku popołudnia UPC ma awarię WSZYSTKIEGO w Bydgoszczy przy ul. Fordońskiej (nie działa internet, TV).
    Obsługa klienta po 2 dniach nie jest w stanie powiedzieć czego dotyczy awaria. Od agenta na czacie dowiedziałam się cytuję „coś się uszkodziło”. Serio? Tyle to chyba wszyscy wiedzą, że coś uległo uszkodzeniu skoro już trzecią dobę nie świadczycie usług.
    Mogliście od razu w piątek wpisać na stronie, że technicy zaczynają już weekend i pewnie dopiero w poniedziałek ktoś raczy sprawdzić, czego dotyczy usterka a nie robicie z ludzi głupków i co 3-4h wydłużacie godzinę i datę usunięcia usterki. Jestem ciekawa ile dni wam jeszcze zajmie usunięcie awarii.
    Baaaaardzo słabo! To jest brak szacunku dla klienta…

    1. Rozwiązanie umowy bez zobowiązań od UPC jest niemożliwe pisze:

      Sytuacja z UPC jest następująca: pierwszy raz złożyłam wniosek o rezygnacje umowy bez zobowiązań o dostawę internetu pod koniec września 2023 roku. W dniu 25.09.2023 kurier odebrał ode mnie sprzęt. Aby upewnić się, że jest wniosek (nie jest widoczny na stronie) zadzwoniłem do operatora i chciałem odtworzyć wniosek o dystrybucję umowy. Ale operator UPC Polska powiedział mi, że widział mój formularz i że wszystko jest w porządku. Datą rezygnacji umowy na stronie internetowej była 1 listopada 2023 roku. Jakież było moje zdziwienie, gdy otrzymałem fakturę za listopad. Napisałem na czat supportu UPC, gdzie operator powiedział mi, że powinienem otrzymać potwierdzenie rozwiązania umowy w ciągu 24 godzin od wypełnienia wniosku. Nie było żadnego. Na co operator czatu powiedział, że oznacza to, że nie ma i nie było wniosku ode mnie. Podłączyliśmy drugiego operatora – powiedział mi to samo – że nie tworzyłem żadnych wniosków. Ale jak to? Nie ma mnie na terenie Polskej od 26 Wrzesnia… Teraz, 9 listopada 2023 roku, stworzyłem drugą aplikację. Teraz termin upływa 01 stycznia 2023 r.
      24 godziny po wypełnieniu formularza nie otrzymała potwierdzenia (niestety nie zrobiłem zrzutu ekranu ze słowami pierwszego operatora). Napisałem do czatu, a nowy operator (trzeci z rzędu) informuje mnie, że powinienem otrzymać potwierdzenie w ciągu 48 godzin od momentu wypełnienia formularza. Teraz minęło ponad 48 godzin – i nie ma potwierdzenia. Piszę na czat, ale operator mówi mi, że widzi moje zgłoszenie, ale potwierdzenie będzie 10 dni przed końcem umowy. Sytuacja się powtarza. Nie mam żadnych dowodów na to, że zamierzam rozwiązać umowę.

  9. Unikać UPC/Play pisze:

    Mamy 16.11.2023. Od 02.10.2023 walczę z UPC aby raczyli dostarczyć internet do działalności gospodarczej której być albo nie być zależy od tego czy jest internet. Po 30 dniach wysłali pierwszego technika, jakiegoś Mietka bez umiejętności który na sline lepił światłowód. Do tej pory internet mniej więcej 3 x w ciągu doby zanika na kilka godzin. SZOK. Także jeśli u kogoś technik zjawia się w drugim dniu to cud jakiś.
    Nnaaaaaa

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *