Play.pl – czy warto skorzystać z oferty? Wasze opinie, relacje po zakupie

Operator telefonii komórkowej Play (spółka P4), wywodzący się od Netia Mobile, zalicza się do tzw. wielkiej czwórki operatorów w Polsce. Sieć rozpoczęła swoją działalność na terenie naszego kraju w roku 2007.

Rozwój infrastruktury zaczął się jednak sporo wcześniej. Jeszcze pod marką Netia Mobile w 2005 roku uzyskano koncesję na budowę własnej infrastruktury sieci komórkowej. Niedługo po tym spółka zmieniła już swoją nazwę na P4, pod którą funkcjonuje po dziś dzień.

Po zbudowaniu pierwszych nadajników i przeprowadzeniu testów, operator uruchomił swoje usługi komercyjne dokładnie 16 marca 2007 roku. Oficjalna informacja o powstaniu pojawiła się jednak nieco wcześniej, 2 lutego 2007 roku. To właśnie wtedy po raz pierwszy ujawniono nazwę sieci, czyli znany nam dzisiaj Play.

W niecały rok od uruchomienia usług komercyjnych firma mogła pochwalić się już ponad milionem aktywnych klientów. Obecnie bazę klientów szacuje się już na ponad 15 milionów. Spółka ma ponad 48 tysięcy pozwoleń na budowę stacji bazowych, w tym działających w sieci LTE. Według oficjalnych informacji, LTE obejmuje obecnie swym zasięgiem ponad 92% terytorium naszego kraju.

Aktualna oferta (+ cennik)

Operator Play oferuje dzisiaj swoim Klientom tak naprawdę pełny zakres usług telekomunikacyjnych oraz multimedialnych, a więc zaczynając od abonamentów telefonicznych i mobilnego Internetu, a na telewizji online kończąc. Opiszemy teraz po krótce podstawowe usługi i zaprezentujemy aktualne cenniki. Warto tutaj podkreślić, że Play od wielu już lat stara się maksymalnie uprościć swoje usługi, pozostawiając jednak możliwość ich elastycznego dopasowania do potrzeb.

Abonament

Osoby chcące na stałe związać z Play, mogą zdecydować się na tradycyjny abonament telefoniczny. Dostępne są tutaj tak naprawdę 3 podstawowe taryfy: S, M oraz L. Kosztują one odpowiednio 35 zł, 55 zł oraz 70 zł. W najtańszej opcji otrzymuje się 7 GB internetu, nielimitowane rozmowy telefoniczne do wszystkich oraz SMS/MMS po 19 gr. W droższych opcjach wiadomości tekstowe i multimedialne są już nielimitowane. Różnice dotyczą pakietu internetowego, 20 lub 35 GB.

Warto dodać jednak, że operator przygotował specjalne oferty dla większych grup. Każdą z powyższych taryf można zakupić w opcji dla od 2 do nawet 10 osób. Im więcej abonamentów wykupi się jednocześnie, tym niższa jest cena jednostkowa każdego z nich. Na przykład, przy 2 osobach taryfa S kosztuje 30zł, M 45zł, a L 55zł (ceny za jedną kartę SIM).

Karta

W Play można oczywiście standardowo zdecydować się na opcję bez podpisywania kontraktu, a więc wybrać usługi telefoniczne na kartę. Podobnie, jak przy abonamencie, do wyboru są 3 podstawowe taryfy, a więc S, M oraz L. Najtańsza z nich wymaga doładowania na kwotę 25 zł na 30 dni. Każda kolejna jest o 5 zł droższa. W podstawowej ofercie S klienci dostają nielimitowane rozmowy oraz wiadomości. W taryfie M dodatkowo dochodzi pakiet 5 GB internetu, a w opcji najdroższej mamy nielimitowany internet i do tego roaming UE w cenie.

Podobnie, jak w abonamentach, tutaj również można skorzystać z rabatów przy jednoczesnym zakupie więcej, niż jednej karty.

Mix

Mix w Play z założenia ma połączyć w sobie zalety abonamentu oraz oferty na kartę. Klienci zobowiązują się do dokonania określonej ilości doładowań konta na konkretną kwotę. W ramach takiej umowy można w niższej cenie dobrać sobie do oferty telefon komórkowy lub inne urządzenie z oferty.

Tak, jak wcześniej, MIX podzielony jest na taryfy S, M oraz L. Minimalne doładowania to odpowiednio 30, 40 oraz 50 zł. Najdroższa opcja to tak naprawdę nielimitowany dostęp do usług komórkowych, poza internetem. Tutaj pakiet miesięczny to 6 GB. W taryfie M jest limit połączeń do innych sieci (400 minut), a pakiet internetowy oferuje 4 GB danych. Opcja S to 200 minut na połączenia do innych sieci i 2 GB internetu, reszta jest bez limitu.

Junior box

Od pewnego czasu sieć Play promuje zupełnie nowy pakiet, Junior Box, które dedykowany jest młodszym użytkownikom sieci, w szczególności jeszcze niepełnoletnim. Jest to tak naprawdę MIX w ramach, którego otrzymuje się smartfona oraz dodatkowo głośnik bezprzewodowy Bluetooth. Na chwilę obecną do wyboru są 2 smartfony, Huawei Y6 2018 oraz Nokia 1 Plus. Opłaty pobierane są w tzw. formie elastycznej. Kontrakt jest na 24 miesiące i przez pierwsze 12 miesięcy płaci się kwotę o połowę niższą, niż przez kolejny rok. W przypadku pakietu z Huawei są to kwoty 40/80 zł, natomiast dla Nokii 30/60 zł.

Formuła stacjonarna

Operator przygotował także ofertę dla tych osób, które nie chcą rezygnować ze swojego numeru telefonu stacjonarnego. Istnieje możliwość przeniesienia numeru stacjonarnego do Play w ramach, którego dostępne są 3 główne pakiety:

  • telefon stacjonarny plus komórkowy za 35 zł miesięcznie (rozmowy są nielimitowane, natomiast SMS wysyłane z telefonu komórkowego kosztują 19 gr),
  • telefon stacjonarny do dzwonienia za 20 zł miesięcznie,
  • telefon stacjonarny do odbierania za 1 zł tylko dla obecnych abonentów sieci.

Opcja „do dzwonienia” dedykowana jest tym osobom, które chcą bardzo dużo dzwonić ze swojego numeru stacjonarnego. Opcja „do odbierania” jest natomiast głównie dla tych klientów, którzy głównie odbierają telefon stacjonarny, a rzadko samo z niego dzwonią.

Play Next

Absolutną nowością jest na pewno oferta Play Next, która ma być rewolucją w podejściu do korzystania z usług telekomunikacyjnych. Na chwilę obecną dostępny jest tylko jeden pakiet w ramach, którego dostaje się nielimitowane połączenia do wszystkich sieci, nielimitowane wiadomości SMS/MMS, pakiet 50 GB miesięcznie oraz specjalny pakiet roamingu EU. Abonament kosztuje 40 zł, ale obecnie można skorzystać z promocji, płacąc 22,50 zł miesięcznie.

Na czym polega Play Next? Jest to tak naprawdę abonament praktycznie bez zobowiązania. Aby zarejestrować się w usłudze, należy pobrać specjalną aplikację na telefon, a następnie odebrać kartę SIM w salonie. Osoba zarejestrowana, jako użytkownik Play Next musi dopisać do aplikacji swoją kartę płatniczą. Kwota abonamentu jest pobierana z konta automatycznie, ale w dowolnej chwili można ten proces zatrzymać. Abonament płaci się tak naprawdę po prostu wtedy, gdy faktycznie jest on potrzebny.

Oferta Internetu

Operator już od wielu lat bardzo dynamicznie rozwija swoją ofertę dostępu do internetu. Do wyboru są takie opcje, jak:

  • na abonament,
  • na kartę,
  • MIX,
  • z różnymi urządzeniami,
  • dla graczy.

Play posiada rozbudowaną infrastrukturę LTE, która obejmuje swym zasięgiem nie tylko największe miasta w Polsce. W przypadku usług abonamentowych, można zdecydować się na klasyczny internet mobilny, lub tzw. domowy. W tym drugim przypadku internet ma służyć przede wszystkim do użytku domowego i w ramach tej taryfy uzyskuje się wyższy limit danych.

Na kartę oraz MIX to opcje dla osób poszukujących rozwiązań elastycznych. W ofertach na kartę po prostu doładowuje się konto, zwiększając pakiet dostępnych gigabajtów. W opcji mix zobowiązuje się do określonej liczby doładowań, mogąc w zamian wybrać sobie urządzenie z oferty operatora w niższej cenie.

Taryfa dla graczy to po prostu klasyczne oferty internetu na abonament, wraz z możliwością zakupu urządzenia gamingowego. W ofercie znajdują się przede wszystkim konsole oraz wydajne laptopy.

Telewizja

Od pewnego czasu operator bardzo mocno promuje swoje usługi związane z telewizją internetową. Jedną z podstawowych ofert jest tutaj Play Now TV BOX. W ramach oferty uzyskuje się przede wszystkim dostęp do 70 różnych kanałów telewizyjnych. Oprócz tych standardowych, klienci mogą oglądać między innymi Eleven Sport, Stopklatka, Fox oraz National Geographic.

Do umowy dołączane jest również urządzenie odbiorcze wraz z pilotem. Każdy abonent otrzymuje dodatkowo 3-miesięczny dostęp do HBO Go bez ponoszenia dodatkowych opłat. Umowy podpisywane są na 24 miesiące. Abonament dla nowych klientów wynosi obecnie 35 zł, natomiast dla obecnych jest obniżony do 20 zł. W obu przypadkach pierwsze trzy miesiące są darmowe.

Play360

Pewną nowością w ofercie jest również pakiet Play360. Nie są to typowe usługi telekomunikacje, ale związane przede wszystkim z obsługą techniczną samego telefonu, jak i dostępem do popularnych aplikacji. Podstawowy pakiet kosztuje obecnie 20 zł miesięcznie i w jego ramach otrzymuje się:

  • naprawę uszkodzonego telefonu do kwoty 1000 zł,
  • możliwość otrzymania telefonu zastępczego na czas naprawy prywatnego za dodatkową opłatą (55 zł),
  • dostęp do aplikacji Ochrona Internetu, Nickelodeon, Czytelnia oraz do wypożyczalni audiobooków,
  • dostęp do nawigacji samochodowej Play (obsługiwanej przez Navi Expert)./

Jest również droższa opcja pakietu, MAX, która kosztuje 30 zł miesięcznie. Podstawowa różnica to wyższy limit roczny naprawa (2400 zł) oraz brak dodatkowej opłaty za telefon zastępczy.

Opinie

Nie da się ukryć tego, że opinie klientów operatora Play są bardzo mocno zróżnicowane, ale nie oszukujmy się – żadna sieć w naszym kraju nie może pochwalić się wyłącznie zadowolonymi klientami.

PLAY – TYLKO dzisiaj 25.04.24 – oferta promocyjna. Kliknij

P4 jest najczęściej chwalony za przystępne ceny i bardzo niską awaryjność sieci.

Do wad czasem zalicza się nieco wolniejsze działanie internetu LTE i faktycznie, w testach sieć przegrywa ze swoją największą konkurencją. Z drugiej strony jednak jest to łącze bardzo stabilne, które również rzadko zmaga się z awariami. Wiele osób ceni sobie również sprawną obsługę klienta, jak i duży wybór urządzeń przy podpisywaniu różnych umów.

Czy warto skorzystać z oferty sieci?

Nie mamy zamiaru nikogo specjalnie namawiać do korzystania z usług tego operatora. Na stronie Play dostępne są proste w obsłudze konfiguratory. Dzięki nim można bez dzwonienia czy udawania się do salonu stworzyć swoją indywidualną ofertę i sprawdzić jej cenę. Pamiętajcie także, że podpisując umowę online, a Play oczywiście to umożliwia, macie sporo czasu na zrezygnowanie z niej bez ponoszenia konsekwencji.

Click to rate this post!
[Total: 32 Average: 2.1]

Play.pl - opinie z forum:

  1. Patrycja pisze:

    zastanawiam się nad abonamentem na firmę. Opłaca się?

    1. Paulina pisze:

      Moim zdaniem zdecydowanie bardziej w playu sie oplaca abonamnet na firme od indywidualnego. Porównaj sobie oferty. Ja niestety nie mam takiej mozliwosci bo nie mam firmy no i musze korzystac z opcji indywidualnych. nie są najgorsze ale firmowe lepsze;p

      1. majka pisze:

        a obecnie tzn w 2014 sa jakies fajne promocje?

    2. aneta pisze:

      Nie! Zaproponują Ci abonament korzystnyvdla Ciebie po czy dostajesz info że masz płacić o 50 zł więcej…cóż konsultanci się pomylili… Ups.. Nic na to nie poradzą.. Płać i płacz

  2. PLAY – TYLKO dzisiaj 25.04.24 ceny promocyjne. Zobacz >>

  3. lech pisze:

    strona jak dla mnie jest trochę przesycona trescian i nakombinowana z tymi wszystkimi bajerami bo ciężko się po niej poruszać, oferta jednak w wielu przypadkach lepsza niż w salonach playa

  4. sroka pisze:

    Bogata oferta i więcej telefonów mają niż w salonie dlatego mysle ze warto polecić.

  5. golab pisze:

    Jak ktoś chce taniej telefon w play mieć to lepiej wlasnie na tej swtronie kupic, salony chyba dowalaja sobie prowizje, ja za swój dałem 150zł mnij na stronie niż w salonie

  6. genkk pisze:

    bardzo pomocne forum mają na tej stronie, co do oferty to bogata, ale strona niestety dość skomplikowana ciężko czasem mi dotrzeć do pewnych rzeczy.

  7. Mają bałaamn w egulaminach na tej stronie, długo szukałem do swojej oferty. Na pewno jednak warto przez strone kupować oferty bo są ansze i często z bonusami

  8. Sylwia pisze:

    Jestem w play od kilkunastu lat, natomiast po tym jak mnie ostatnio potraktowano, właśnie jestem w trakcie zmiany sieci. Doładowałam telefon jak zawsze. Pakiet, który zawsze kupuje miał się odnowić automatycznie. Dla pewności wpisałam jeszcze kod aktywacyjny, a następnego dnia okazało się, że nie mam środków na koncie, bo pakiet nie odnowił się i pieniądze szły z mojego konta głównego składałam reklamację, później reklamację reklamacji i zostałam po prostu olana. Dziękuję, ale z takim podejściem tracicie wielu ludzi. Szczyt bezczelności.

  9. Klientka byla pisze:

    Napewno nie wrócę do nich jako klient,wszystko piękne do czasu problemu z siecią,później to już tylko ściema..najlepsi są w dawaniu rad typu -,,proszę wyłączyć i włączyć tel ,haha..

  10. Małgorzata pisze:

    Play to najgorszy operator w Polsce Po podpisaniu umowy okazało się że telewizja to porażka wiesza się kilka razy na godzinę, Multiroom nie działał wcale nawet przez jeden dzień. W odpowiedzi na reklamację dowiedziałam się że skorygują mi fakturę żebym nie płaciła za coś czego nie mam albo jak mi się nie podoba to mam odstąpić od umowy. Oczywiście że w takim przypadku napisałam odstąpienie tylko nie wiedziałam czy zostanie uznane bo minął okres 14 dni. Bez żadnej informacji o ewentualnym terminie wyłączenia usług poprostu dezaktywowano mi numery telefonów i resztę usług, a w salonie usłyszałam mogę napisać skargę ale to i tak nic nie da za to było im bardzo wesoło. Traktowanie klientów tragiczne. Mam nadzieję że ta sieć poprostu padnie czego im bardzo życzę

  11. Alicja pisze:

    Od miesiąca mam światłowód z sieci Play. Raz w tygodniu szwankuje.
    Czekam tydzień na „fachowca” prawdopodobnie router jest wadliwy.
    Firma stoi, poczta nie dochodzi, przelewy nie idą a patałachy mi proponują
    kilka złotych rekompensaty. Nigdy więcej!!!!

  12. asia pisze:

    Zgodziliśmy się na przejście z upc na play ponieważ kwota do zapłaty miała być o 15 zł niższa niż w upc na lepszych warunkach. Po zamontowaniu dekoderów nie byłam zadowolona ponieważ telewizja się zawieszała i nie spełniało do moich oczekiwań więc odstąpiliśmy od umowy. Moje kolejne zdziwienie to pierwsza faktura na kwotę ponad 900 zł zamiast 150 zł z czego ponad 600 zł dotyczyło internetu. Ta batalia została wygrana, ale tu zaczeły się kolejne problemy ponieważ wystawili nam notę obciążeniową za rzekomo niezwrócony sprzęt, który zabrał monter podczas zamiany dekoderów z play na upc po odstąpieniu od umowy. Pierwsza reklamacja została rozpatrzona pozytywnie i otrzymaliśmy informację, że sprzęt faktycznie został zwrócony i zamknięto zgłoszenie. W grudniu otrzymaliśmy ponownie notę za ten sam sprzęt więc kolejna reklamacja i od 13 grudnia cisza ponieważ nikt nie jest w stanie rozwiązać problemu pomimo, że poprzednie zgłoszenie dotyczące tego samego zostało już dawno zamknięte. Na chwilę obecną po ponad 30 dniach mam zaległość na kwotę 1906 zł za niezwrócony sprzęt. OSZUŚCI !!!!! naciągają klientów. Brak możliwości kontaktu z działem rozpatrującym zgłoszenia.

  13. Anonim pisze:

    Nie polecam salonu Play w Kołobrzegu, pani mówiła o jednym warunku a podłączona była zupełnie inna, przed podpisaniem przeczytaj uważnie warunki.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *